tiistai 13. syyskuuta 2011

Unelmasta totta?

 <3 Ensi keväänä minusta tulee koiravauvan äiti <3



Mielestäni olen nyt kärsinyt ihan tarpeeksi. Vai mitä?
Päätin, että perheemme kasvaa karvaisella vauvalla ensi keväänä, minun viimeisen harjottelun loputtua. Ensi kevät uudelle perheen jäsenelle olisi monellakin tapaa hyvä sauma.
a.) Pentu pitää joka tapauksessa ottaa kesää vasten, koska se on helpompi opettaa sisäsiistiksi ja mökille
b.) se olisi vähän niinkuin valmistujaislahja
c.) olen keväänä kotona tekemässä opinnäytetyötä maaliskuusta toukokuun loppuun, ja olisin näin ollen pennun kanssa suurimmaksi osaksi kotona, suomeksi siis äitiyslomalla
d.) ja siksi kevät 2012, koska en jaksa odottaa enää keväseen 2013 ja 13 on sitäpaitsi epäonnen luku,en voi tehdä tuona vuonna mitään.
e.) JA EN TODELLAKAAN ODOTA VUOTEEN 2014!!


Timohan ei siis ole tätä varmaksi luvannut... mutta onhan minulla vielä puoli vuotta aikaa pehmitellä se ;) ;)
Timo ehdotti että odotetaan rauhassa niin kauan että on oma asunto tai talo, MUTTA tämähän tarkottaisi sitä, että pennun voisi ottaa vasta aikaisintaan seuravaa kesää vasten, enkä todellakaan jaksa odottaa. Ilmoitin pärjääväni hetken pennun kanssa kerrostalokaksiossakin. Ja sitä paitsi, eihän minulla olisi sitten edes lomaa olla pennun kanssa! Eli ihan huono idea.

Olen illat surffaillut netissä pentusivuilla ja katsellut kuvia mitä suloisimmista pennuista. Virhe. Kuume on kasvanut niin kovaksi, että ensi kevätkin tuntuu pitkältä ajalta odottaa.

Olen kovasti pohtinut pitäiskö pennun olla tyttö vai poika, mutta en ole oikein keksinyt vastausta. Onko sillä niin väliä?
Värityksestä sentään minulla on mielipide, haluaisin että pentu olisi vaalea.
Olen myös miettinyt nimiä, ja tähän nimiralliin osallistui onnekseni myös Timo.
Tyttövauvan nimi on jo miltei päätetty, mutta pojan nimi tuottaa harmaita hiuksia.

Tytöstä tulee joko Wilma tai Elsa. Pojasta ehkä Eevertti tai Vertti. Tai Rasmus, Leevi tai Elmo. Tai... Totta puhuakseni, ei siis mitään hajua.


Minusta alkoi tuntua jo elokuussa että tulossa on hirvittävän pitkä ja harmaa ja ennenkaikkea raskas syksy, mutta nyt kun päätin alkaa toden teolla odottamaan tätä karvavauvaa, syksy näyttääkin ihan kivalta ja valoisalta :) Ihan kohta on jo kevät!






3 kommenttia:

  1. Sano Timolle, että ei pentua kannata uuteen kotiin viedä. Eipä pääse tekemään uudessa asunnossa tuhotöitä. :D

    Miekin haaveilen karvakaverista. Eilenkin kaivelin kuvia esille vanhasta murusta. Jahka lapset kasvavat, niin äippä ottaa uuden vaavin. Karvaisen tällä kertaa.

    VastaaPoista
  2. Minä Tiina jo kokeilin tuotakin valttikorttia ;) Kaikki aseet käyttöön nyt!! Ehkä se mies vielä lämpenee tälle...

    VastaaPoista