tiistai 23. elokuuta 2011

Isoäidin neliöstä tulikin isoäidin ympyrä...

Olinko minä tosiaan niin tyhmä että kuvittelin että minusta olisi tähän?

Niinan blogista innostuneena keksin aloittaa uuden harrastuksen. Olen ihan lumoutunut Niinan käden taidoista ja viitseliäisyydestä tehdä käsitöitä. Olimme käyneet yhdessä mummoni kanssa valitsemassa minulle kivan väristä lankaa josta alkaisin virkata isoäidin neliöitä. Ne on kuulemma helppoja tehdä ja sopivat hyvin ensimmäiseksi käsityöksi. Noh, eipä aikaakaan kun istuin jo anoppini oppikoulussa virkkuukoukku kädessä. Voi anoppi parka. Minä en siis toden totta ole eläissäni tehnyt mitään käsitöitä! 

Anopin tekemät mallikappaleet



Alku näytti kovinkin lupaavalta. Hoksasin heti mikä on pylväs ja mikä ketjusilmukka. Yhden illan sitä väsätessäni aloin kuitenkin tajuta, että neliöstä oli kovaa vauhtia tulossa ympyrä!! Hätä puhelu anopille ja syykin selvisi: olin unohtanut ne pirun ketjusilmukat. ARGH.

Minun versioni...



Timoa huvittaa kovasti minun uusi harrastus. En ole kauheasti saanut vielä kehuja käden taidoistani, isoäidin neliö muistuttaa kuulemma enemmän juutalaisten pipoa kun torkkupeittoon tarkoitettua palasta...


ps. lähtöön on enää 4 päivää!!!!  aion ottaa lentokoneeseen mukaan tämän käsityöni, ostin oikein bambusta tehdyn koukunkin sitä varten :D istun sen neljä tuntia nenä tiukasta kiinni käsityössäni. Minä AION OPPIA!!







2 kommenttia:

  1. Kyllä se siitä. Kohta siun kädet synnyttävät ruutuja ilman, että siun täytyy asiaa edes pohtia. Oikein hyvä harrastus koulun rinnalle. Käsityöt auttaa mieltä rentoutumaan. :)

    VastaaPoista
  2. Tosi söpöinen tuo pyöreä on! Löysin juuri kaappeja kaivellessani ensimmäiset Ellalle neulomani villasukat, oli aika mutkalla :D Siitä se silloin lähti, en mie sitä ennen ollut koskaan edes kiinnostunut käsitöistä..

    VastaaPoista